تنیس اوپن استرالیا: مدودف، در بازی نهایی به مصاف جوکوویچ می‌رود

تنیسور روس، استفانوس سیتسیپاس را در سه ست پیاپی شکست داد تا به فینال برسد

دانیل مدودف، ورزشکار روس ۲۵ ساله- REUTERS/Loren Elliott

در مسابقات آزاد تنیس استرالیا، دانیل مدودف، ااستفانوس سیتسیپاس را در ست‌هایی پشت سر هم شکست داد تا به دومین فینال گرند اسلم خود برسد و به مصاف نواک جوکوویچ، تنیس‌باز شماره اول دنیا، برود. این پیروزی با نتیجه ۶-۴، ۶-۲ و ۷-۵ ، بیستمین پیروزی متوالی مدودف را رقم زد و او با رساندن این عدد به بیست‌ویکمین پیروزی در روز یکشنبه، بنا دارد اولین عنوان قهرمانی گرند اسلم خود را به دست آورد.

مدودف در این بازی تمام سرویس‌های خود را به نحوی استثنایی زد و تنها باید از پس جوکوویچ برآید تا بازی بی‌نقص خود در ورزشگاه راد لاور را تکمیل کند.

این ورزشکار روس ۲۵ ساله به همراه رقیب یونانی ۲۲ ساله خود و قهرمان مسابقات تنیس آزاد ایالات‌متحده، دومینیک تیم، اکنون مدت‌ها است که به عنوان جانشینان قهرمانی در تنیس مردان تلقی می‌شوند چرا که راجر فدرر، رافائل نادال و جوکوویچ به پاییز دوران بازی‌های خود رسیده‌اند و مدودف اکنون فرصت آن را پیدا کرده است که این وعده را تحقق بخشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدودف هنگام صحبت در زمین بازی گفت:‌ «اصلا بازی آسانی نبود. بازی سیتسیپاس با رافا هم در دو ست اول نتیجه‌ای مشابه داشت ولی رافا در ست سوم کنترل بازی را به دست گرفت که برای من کمی ترسناک بود و بازی سختی شد؛ چون در نیمه‌نهایی قرار داریم. برای ما مانند نواک یا راجر، این پنجاهمین فینال گرند اسلم نیست و به همین دلیل، رسیدن به آن آسان نبود؛ ولی خوشحالم که توانستم بازی خود را، به ویژه در لحظاتی سخت هنگام زدن سرویس، ارتقا دهم و واقعا خوشحالم که به فینال راه یافتم.»

جوکوویچ هم بعد از پیروزی در ست‌هایی پی‌درپی برابر اسلان کاراتسو، به نهمین فینال خود در ملبورن راه یافته و حالا به انتظار مدودف نشسته است در حالی که شرط‌ها روی او بسته شده چرا که او پیروز هر هشت فینال قبلی خود بوده است. پیروزی در این فینال هجدهمین پیروزی این تنیس‌باز ۳۳ ساله در رقابت‌های گرند اسلم خواهد بود و او را در ردیف سوم بعد از راجر فدرر و رافائل نادال قرار خواهد داد. 

© The Independent

بیشتر از ورزش